Thursday 27 June 2013

金顶,峨眉山,四川。Mount Emei, Sichuan

~Photographs taken at Mount Emei, Sichuan. 峨眉山,四川。~


很多人问我‘为什么中国那么多地方你没去,会去四川?’
这问题我回答不了,为什么不能去四川呢?
朋友都认为一个20多岁的人去旅行应该都会选城市,所以去中国,应该都会去北京,上海等。

曾经还有朋友开玩笑说‘你去四川?我可以买4D了。’
而我,却认为,没有所谓冷门不冷门,值不值得去的地方。
每个地方都有自己的特色。
当然,四川也有自己的景色。

Many people have asked me, 'There are so many places in China, why did you choose to go Sichuan?'
I couldn't answer why did I choose to go Sichuan, but why not?
Friends of mine have an opinion that a young adult in her 20s going to China would have chosen to go big cities like Beijing or Shanghai.
But the way I see it, there is no such place that is not worth a trip.
Every place has its own character.
And of course, there is no exception to Sichuan.

 

峨眉山,中国佛教四大名山之一。峨眉山上云雾很多,而金顶就是峨眉山的象征。金顶最著名的就是它的‘日出,云海,佛光,圣灯’四个绝景。
日出,佛光和圣灯,我无缘看到。至于云海,我个人称它为人间仙境。

Mount Emei shrouded by the clouds and fog is famous for its heaven like view.

 

一团团的白云感觉就在脚下。感觉就像‘想当年’的西游记。
只是,我不能踩着云朵飞来飞去。

It was as though we were walking on clouds. It makes me feel like stepping off the solid ground under my feet into the clouds and fly away.



峨眉山普贤菩萨被云雾围绕着,不幸运的看到的就只有一片云雾,就像上面这张照片。
Samantabhadra of Mount Emei covered by fog, an unfortunate sight.


普贤菩萨的真面目,骑六牙白象打坐在莲花宝座上。
Once the fog receded, the majestic statue revealed itself.


所以说四川没有东西看吗?我不认同。单单一个峨眉山就足以让人回味。
All in all, Sichuan does not disappoint me at all. Mount Emei really has offered one of the best scenic view.

No comments:

Post a Comment